206.190.1

Selasa, 13 November 2012

Tapak Sekolah



Perkembangan terkini SAR Kg. Salimandut. Selepas pihak jawatankuasa mendapat kelulusan daripada JHEAINS akaun semasa atas nama SAR Kg. Salimandut telah dibuka untuk memudahkan mana-mana pihak memberi sumbangan ikhlas. Selain itu, beberapa tabung turut kami simpan di beberapa premis perniagaan. Kedudukan kewangan setakat hari ini adalah RM 4,980 hasil sumbangan para penyumbang. Jumlah ini masih belum dapat menampung pembinaan sekolah sebagaimana kami rancang sebelumnya. Pun, beberapa surat berkaitan telah kami majukan termasuklah kepada kerajaan negeri untuk mendapatkan peruntukan.

Di pihak kami, hanya ada sebidang tanah bergeran tempat sekolah itu dibangunkan. Pertemuan dengan beberapa individu yang pada dasarnya mereka bersetuju memberi sumbangan juga sedikit sebanyak membantu usaha ini walaupun sebenarnya ia belum menjadi kenyataan. Usaha dan ikhtiar akan diteruskan dan tidak berhenti begitu sahaja kerana, kawasan Tandek antara tempat yang sangat memerlukan sekolah agama. Desakan keperluannya semakin bertambah apabila saban waktu penganut Islam bertambah di kawasan ini, sedang pengajian ilmu agama pula didapati sangat kurang.

Harapan kami agar para pembaca dapat membantu menyebarkan informasi ini. Moga berita ini sampai kepada para dermawan sekali gus membantu mempercepatkan pembangunan sekolah yang kami maksudkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan